Passat B3-B4 -a Malacorrú és a Rácsoselejű

Itt az alfeődnek közepibe a napszám, meg úgy általában a munkabérek kb fele-kétharmada A Város és nagy-agglomerációjában elfogadottaknak. Ezért gyakori, hogy el kell innen járni melózni, az ember keres 250-500ezerért valamit, ami biztosan indul, nem robban le, keveset fogyaszt és erős, ütni vágni jó. Meg amiből van annyi, hogy akármelyik bontóban találni hozzá cuccokat, nem módosítottak rajta minden évben, olajszűrőt találni hozzá a nagyáruházakban is, rengeteg utángyártott, tehát olcsó alkatrész -és szerelhető átlagos műhely-szerszámokkal. Akkor már szűkül is a kör, és ha nem szappa-Audit akarunk, mert abban általában nem lehet a hátsó ülést előredönteni, hogy a festőlétra is elférjen vagy fektetve(!!) egy dissou palack, akkor a malacorrú Passat jöhet szóba....
Vannak ugyan piacok, ahol Medveorrnak nevezik...

Emlékszem a pánikra, ami a szakmabelieket elfogta, pedig a Ford Sierrának már 1982-óta a lökhárítóvonalon alul volt a légbelépője. "Hun van jebbe a heűteő, heee??" -kérdezte a rémültében egy pillanatra kijózanodó Szivacs kollégám.
 
Dögunalom ez az autó. Eredeti 14"-es kerekek... semmi nem történt vele -mint ahogy Kukta Erzsébet dallta a Bizottság Jégkrémbalett c. lemezén.. Akármelyik Fiat Croma otthagyta állva, nembeszélve a csodálatos Peugeot 405-ösökről.

Németországban azonnal árultak hozzá gagyi és fölragasztható álhűtőmaszkot.
Mediterrán piacra szállítottak gyári felső légbelépőkkel...
Ebből a szögből

fölismerhetjük elődje vonalait...

A szögletes elődjét (B2) már mindenki nagyon únta. Ez is kapott ráncfelvarrást 1984-ben, hogy drágább legyen a hátsólámpa, meg ne legyen utángyártott hűtőrács, pláne telilökhárító hozzá...
 -erről a kombiról nehéz volt leszoktatni a vásárlókat, a Malacorrú kombi piacibevezetését visszavetette, hogy erre a modellre sorban futottak a megrendelések... "kivezetése" után 8 hónapig.
 
A konkurrensek tetszetősebb modelekkel nyomultak -és testvére, az Audi már kijött a Szappan-nal. Sejthettük tehát, hogy a Passat se késik sokáig.

A B2 Passat volt osztályában a legnagyobb lábteret kínáló autó... ez folytatódott a Malacorrúnál is...

A motortérbe pillantva a lényegi részekben annyi változás történt, hogy keresztbe helyezték el a motort. Az Audi-értékesítésnek volt egy kész-rizsája arról, mért jobb a hosszmotor, a Passat -értékesítésnek meg egy másik rizsája, mért jobb a keresztmotor. Az Audit oly úriembereknek készítették, akik a hosszú virágállványt, amit az áruházban vásároltak, semmiképpen nem akarták a kocsiba dugdosni (A 2.generációs szappan Audi 80-ast extraként, maipénzben kifejezve kb 1000€-s felárral, lehetett előredönthető hátsóüléssel rendelni)

Modell mot.kód hengerűr telj. ford   maxseb   gyártás
1.6 RF 1595 cm³ 53 kW (72 PS) bei 5200 120 Nm bei 2700 169 km/h 04/1988 - 07/1989
1.6 1F 1595 cm³ 53 kW (72 PS) bei 5200 125 Nm bei 2750 169 km/h 08/1988 - 07/1990
1.6 EZ/ABN 1595 cm³ 55 kW (75 PS) bei 5200 125 Nm bei 2600 169 km/h 04/1988 - 09/1993
1.8 AAM 1781 cm³ 55 kW (75 PS) bei 5000 140 Nm bei 2500 171 km/h 08/1990 - 05/1997
1.8 ABS 1781 cm³ 66 kW (90 PS) bei 5500 145 Nm bei 2500 177 km/h 08/1991 - 09/1994
1.8 RP 1781 cm³ 66 kW (90 PS) bei 5250 142 Nm bei 3000 177 km/h 04/1988 - 07/1991
1.8 PF 1781 cm³ 79 kW (107 PS) bei 5400 154 Nm bei 3800 190 km/h 04/1988 - 07/1990
1.8 PB 1781 cm³ 82 kW (112 PS) bei 5400 159 Nm bei 4000 192 km/h 04/1988 - 07/1990
2.0 2E 1984 cm³ 85 kW (115 PS) bei 5400 166 Nm bei 3200 195 km/h 03/1990 - 09/1994
1.8 KR 1781 cm³ 100 kW (136 PS) bei 6300 162 Nm bei 4800 206 km/h 07/1988 - 09/1993
2.0 9A 1984 cm³ 100 kW (136 PS) bei 5800 180 Nm bei 4400 206 km/h 07/1988 - 09/1993
G 60 PG 1781 cm³ 118 kW (160 PS) bei 5600 225 Nm bei 4000 215 km/h 10/1988 - 09/1993
VR 6 AAA 2792 cm³ 128 kW (174 PS) bei 5800 240 Nm bei 4200 224 km/h 10/1990 - 05/1997

Diesel 

Modell mot.kód hengerűr teljesítmény ford maxseb gyártás
1.9 D 1Y 1896 cm³ 50 kW (64 PS) bei 4400 124 Nm bei 2400 155 km/h 05/1989 - 09/1993
1.9 TD AAZ 1896 cm³ 55 kW (75 PS) bei 4200 150 Nm bei 2400 166 km/h 04/1991 - 05/1997
1.6 TD RA/SB 1588 cm³ 59 kW (80 PS) bei 4500 155 Nm bei 2600 170 km/h 04/1988 - 09/1993

 
A VR6-os ( kód AAA )-t is keresz5tben helyezték el. 2,8-as motor, a hengerűrtartalommal nincsen egészen arányban a teljesítmény, annyira nem megy, mint azt várnák.. viszont elég nehéz is széjjelrúgni gázpedálon keresztül.. általában a kasznit karambolozzák le róla. (Mint a VR6-os 3-as Golfoknál.

Az 1Y szívódízel érdekessége, hogy bár csak 155km/h volt a max seb, de azt Németországban Hamburg-München között oda vissza éveken keresztül 5,5 l/100km-es fogyasztásal tette meg egy szadista autógyilkos exfőnököm kövér segge alatt szervizelés  nélkül.

1993. szeptemberi gyártással szigorúan Új Passat -kommunikációban piacra dobták azt a ráncfelvarrott változatát, mely csak minden lényeges elemében és a tető-szélvédő-üvegek vonatkozásában volt ugyanaz, mint a B3 -tehát valójában jogtalan az elkülönböztetés. Én nem is tudtam úgy tekinteni erre a rövidéletű modellsorozatra, mint "új" ra. Van rajta az amerikaiexport miatt egy tökfölösleges blende elnevezésű hamis takaró-lámpaálca
 a fényszóró mellett (mint az itthoni Suzuki Swift "kongó" halálos szérián) meg egy rakás apróság, ami csak drágítja a látható alkatrészeit.

Ezt a Passat-ot hazájában középkategóriás menedzserek is vásárolták, mert hátul az ülésen a 2m magas sofőr mögött is elfért szőke titkárn  hosszú lábikói. Ezt elégelte meg a VW-marketing, amikor kiadta a pőarancsot, hogy minden kundschaft alo-marsch egy osztállyal feljebb (és drágábban) vásárolni.

Más márkaneveket is be lehetne rajzolni az ilyen tréfásan önhitt váltógomb-díszbe. Elhazudja ugyanis a Passat lényegét: Valójában minden konkurrens jóformán otthagyja gyorsulásban és végsebességben.Alacsonyabb végsebesség, kisebb gyorsulás, kevesebb meghibásodás, alacsonyabb fogyasztás (ahol az Opel és Ford tankjából kiürül az egységesen beletöltött 50liter, ott még a Passatban van 70-80 km-re elegendő. Dízelben 50 liter gázolajal Passat-tal 1000 km-t lehet megtenni, a dízel 1,7ISUZU-Opellel 870-et, a Ford Sierrával 950-et. Fiat Croma diesellel 800km-t -viszont negyedórával korábban lehet belefékezni a városszéli dugóba vele... És mutatóba se telálni, a hazájába se épkézláb 1988-ast).

 A B4 a Golféra emlékeztető
belsőt, gagyibb műanyagokat és kárpitot kapott.

teljesen új segget, hogy ne lehessen fölszerelni rá légterelőt
 szépen, egy éllel.

Magamfajta gumicsizmás parasztoknak az autója Németföldében s Flandriában.
Jó, tágas (hátul is) semmi izgalom. Elöl a lökhárítóban a III-asGolféhoz hasonló tökfölösleges blendék, az index mellettiek vakok ezen a képen, helyükre egy kisebb vaktakarót és ködfényszórót lehet berakni -a gyári ködfényszórót a nyitját ismerő márkatársak azonnal kilopják, ha A Város-ban parkolsz...

230ezer, alkudni lehet, másfél év műszaki. Festő vagy kátrányos brigádnak plüss belsővel ajánlom, mert azt a legkönyebb kitakarítani, ha esetleg az asszony el akarja vinni shoppingolásra.. a kép önmagáért beszél: sehol egy rohadás (nyilván törve nem volt)


A B5 Passatban
a hátsó lábtér is szűkösebb, még ha keskenyítették is az ülőlapot, hogy a szalonban bele nem ülő, csak lazán belepillantó chef (boss) ne vehesse észre azonnal a csalást. A www.totalcar.hu egy rakás, a TDi-ktől és a TDi-s Passat-osok tahó bunkó vezetési stílusától frusztrált áltulaj írt hamis és rosszindulattól fortyogó "ítéletet" hogy lehúzhassa a sárga földig. A B4 Passat-ot meg lehet venni ugyanazzal a TDi motorral félmillióval legalább olcsóbban, és nem kapnak tőle epetolulást az "ellenfelek"

28 hozzászólás eddig

  • Értékelés:
- Bóvica
Bóvica
2008-02-06 11:02:19

No, pincsi..

Azaz...tökemcsi.

:)

- Bóvica
Bóvica
2008-02-06 11:02:45

Esconak hátha kedve lesz elolvasni.

- Bóvica
Bóvica
2008-02-07 01:15:18

Hát nem volt neki..:(

- cianid
cianid
2008-02-08 14:50:38

De még megnézheti.....
háló!!!!
Szimat!

- ixorn
ixorn
2008-06-02 13:36:11

Hali! Most vettem egy B3-ast 300.000e ért! 1.8 benzin/gáz, klíma, el.tükör,ablak,tető. Kezdő autónak vettem. 124es merciben gondolkodtam csak megnéztem párat de mind levolt lakva így rámentem a passatokra is és megláttam a malacot:) Még aznap elmentem megnézni.. Klíma szivattyú nemvolt benne azt kellett vennem bele meg mint tudni illik a malac passatnak a tetőkárpit levan mindíg "szakadva" szóval még arra kellett költenem, meg kapot 4db 14es papucsot így megállt a tudomány 400.000e ft ba.. Nemtudom miért írtam le de mondom megosztom veletek ezt a tapasztalatot.. Ja amúgy azért találtam erre az oldalra rá, mivel kerestem h B3-as passat hoz lehet -e chip et rakni? Ha valaki tudja légyszíves írja meg! Köszi

- umijozsi
umijozsi
2008-06-13 23:14:19

Háj! 5 kerek éve hajtom malackát
2.0 16v,136pacival, bár lehet már
kikopott10-15 ló a születése óta eltelt bő 400e(!) km alatt, állítom nem egy lusta disznó!
16 éves, de ha 500e-t bekínálnának
sem adnám, sőt...
Ha újonnan lehetne, vennék biztosan akár hitelre is.
Nekem nagyon bejött. Pl:Németből
hazajövet kb 50-50% országút-pálya
full túlterhelve -700kg/kombi/
120 körüli összátlag mellet, klímázva 7.4l/100km. Nem kamu
jópárszor teszteltem. Városban 11-12 is elillanhat de országúton
6-7 is elég. Egy nagy problémája van: nehéz jól karbantartott példányt találni, az enyémet is bő 10 évig csak taposták vágták rúgták-kibírta-most én "viselem gondját" de nem is hagy cserben.
Csak ajánlani tudom!!!

- ixorn
ixorn
2008-06-17 12:34:46

Hali! Na én meg most veszem észre, a dolgokat amiket vásárlásnál nem vettem észre.. Nekem is nagyon jó a kis malacom,a motorjánál van most egy kis gond meg igazából nagyon eszi a vizet.. Remélem nem hengerfejes.. Nem vettem még klímaszivattyút pedig találtam 15.000 ért egy passat bontóban. Ha érdekel valakit passat alkatrész akár B3-B4-B6 ra tudok! Írjatok nyugodtan ide. Nagyon szeretem a malacot és csatlakozom az előttem szóló Józsihoz!

- BxL
BxL
2008-06-22 16:44:57

Üdv!
Három hónapja vettem negyedmillió km-rel a B3-as malacom, és maximálisan elégedett vagyok vele (lásd URL)
Viszont a nyári dögmeleget át kéne vészelnem, szóval most keresek bele klímát. Ha ixorn kollega esetleg tud segíteni, szívesen venném emailben, vagy itt, THX!

Nálam a fogyasztás 7,5 - 8,9 liter között van, de ez egy golf GTI DOHC 16V ráépítéses, KR motorszámú 1.8-as benzines, szóval nem tartom rossznak. A végét még nem láttam, 195 fölé még nem mentem, és stabilan 140 fölé sem, de nagyon megy, csak hát illik tisztelni a 18 évét :)

- Jako
Jako
2008-06-23 11:56:30

Üdv!
Nekem is van egy malac orrum 6 éve,nem szivesen adnám el.
Most viszont egy turbóra lenne szükségem.GARET 028145703 B,
465577-1 T2
UJ 7539F
Az autó 1.9TD, 91-es, AAZ motorszámú.
Kösz előre is a segítséget.
Üdv. Feri

- Jako
Jako
2008-06-24 09:13:07

cimem:jako.ferenc@gmail.com

- Misi
Misi
2008-07-06 17:02:46

Hello,
Nekem egy 96'B4 kombi pacificem van keresek hozzá két első ülést csak jó állapotú érdekel!

- Misi
Misi
2008-07-06 17:03:55

cimem.:Mate.Misi1983@gmail.com

- Pócs István
Pócs István
2008-07-11 12:34:02

Üdv Minden sorstársnak!Vettem egy 1990.12 havi 1.6tdi-t,SB motorost.16 évig 1.6-os kettesem volt szívódiesel,de azzal sem volt bajom,remélem ezzel is így lesz.Egyszerű igénytelen,nem kell gyilkolni,nincs amortizáció,fogyasztása tűrhető.Ha mégis kellene valami hozzá/18 éves/kérlek benneteket jó bontók címét nagyon megköszönném!Rokkant,súlyos mozgáskorlátozott nyugdíjas vagyok,így nem mindegy az alkatrész ára.Köszi és szép napot Mindenkinek.email:pocspista@freemail.hu

- ixorn
ixorn
2008-07-15 22:46:17

Hali! Nem tudom mennyire lehet itt reklámozni de ezen az oldalon nézzetek szét mivel itt vannak bontó címek. http://volkswagen.bontodepo.hu/

- ixorn
ixorn
2008-09-17 21:50:13

Hali megint. Nem nagyon nézik az oldalt, így írok majd én. A malacom átesett egy motorfelújításon mivel a kommpresszió teljesen megszökött.. Lenne egy olyan kérdésem (és aki tudja válaszoljon hozzá) hogy mivel benzin/gáz üzemű így nemtudom miért de a fordulatszámom gondol egyett és 2000nél áll meg.. Hiába állítom a reduktort meg a légtömegmérőt egyszerűen nemtudom beállítani.. Aki tud valami tippet h mi is lehet vele az szoljon. Ez az 1.8 79kw -os motor, így légtömegmérős és injektoros. Van ismerősöm neki még a régebbi motoros illetve amibe nincs légtömegmérő és injektor neki tökéletesen működik. Nekem kinlódik egyfolytába.

- Kátrány és Toll
Kátrány és Toll
2008-09-21 09:29:09

Vallásom tiltja a bentzin -gázüzemű támát, ha lenne NégyKerék autóvédő alapítvány, a kezére adnám a gyilkost, aki a drága malacorrt elgázosította.

A gázüzemet ezek az autók nem birják, vagy csak igen langsam
főzik a motort, gátrepedés, egyebek, kiröggönyözhetetlen repedések a blokkban, kijhegesztethetetlenül.
Pláne a legkedvesebb 1,8-as motor. Szegény.

Ja, az injektor pillangószelep jeladó van kikopva és azért áll meg, városiautóknál ez kb 300-400-ezernél következik be. Rendezőijobb (ha szemben állsz, baloldalt az injektoron van az egység. Nem lehet beállítani, mert kikopott.. Bontóban 15ezer.

Perszehogy a karburátoros jól működik! (És jobban is megy)
De ez apró hiba, nem érdemes átkarburátorozni miatta!)

- Kátrány és Toll
Kátrány és Toll
2008-09-21 09:30:59

A gázüzem nem éri meg, mire behozná az árát, addigra 40ezer Ft kárt csinál a motorban

- Kátrány és Toll
Kátrány és Toll
2008-09-21 09:31:28

Jól jár, akinél csak a hengerfej a káros

- Kátrány és Toll
Kátrány és Toll
2008-09-24 08:23:35

ixorn
kedvéért is körülnéztem egy kicsit a mondott probléma körében mi van a lomok között, ezt találtam és a másik blogba feltettem:
http://autosufni.blogter.hu./?post_id=296402

Bár ixorn autója hengerenkénti befecskendezéses, tehát nem mono(motronic) injectoros

ixorn: semmi chi!
És a gázzal ki az autóból, amíg egyben van a hengerfej.
Gáz nélkül jobban fog menni.

- ixorn
ixorn
2008-09-25 13:48:16

Hali! A kocsit így vettem gázzal. Most azvan, hogy alapjárat 1800-2000közé esik ott megáll így "lehet vele járni". Igazad van mert nagyon nem megy a kocsika 108 le nek nemígykéne menni mivel ez hengerenkénti injektor. Benzinnel járnék én de rosz az injektor így egyáltalán nemis megy vagy megy de akkor rengeteget eszik.. Most keresnék egy jóállapotú 1.8i (hengerenkéntit) külföldi papirosat. A motor a lényeg de ha szépen rendbe van akkor mégjobb:) csao.

- Kátrány és Toll
Kátrány és Toll
2008-09-25 16:25:45

ixy , minden tünet (az injektor vacakolása is) tipikus gázosításos tünetcsoport. Az autó komjutere az injectorra van belőve, az meg benzinhez. Gázzal minden más -teszemazt, a motorhő.
Gázzal nagyon piano-ban kell közlkekedni, tatásan, maxx 100km /h figyelni nagyon a vizet. A hőgombáktól fals jelek mennek a komjuterhez.
A www.hasznaltauto.hu -n találsz egy pár ilyen autót, komplet, működőképeset, én már 100ért is találtam járképeset. Ha van helyed hol tárolni, megéri.

Ki a gázzal abból a szegény autóból!

- ixorn
ixorn
2008-09-28 19:31:05

Hali! Először is köszönöm szépen a segítséget. Másodszor megint segítségért jöttem. :) Nem találtam 1.8i (hengerenkénti injektoros) bontott malacot így gondolkoztam h milenne ha egy 1.9tdi vagy valami másfajta motort raknék bele!? Csak nincs pénzem arra, hogy papírokkal megoldjam így lenne olyan kérdésem h máshogy, hogy lehetne megoldani? Savazás vagy valami? Az én kis kocsim itt található ha már ennyit beszéltünk róla: http://www.hasznaltauto.hu/2398837_volkswagen_passat_1990 KÖszi mindenkinek!

- Furfangos55
Furfangos55
2010-06-12 12:10:22

Sziasztok!
Malac kombi-hoz keresek csomagtér ajtó-zárat.Sűrgős!
gergalyferi@hotmail.com
Köszi

- LeeAAA
LeeAAA
2010-12-18 19:14:33

Mit írsz te a vr6 b4-ről ember?
Te tényleg egy tenyeres talpas paraszt vagy annyi szent vagy legalábbis gyáva vagy csaj vagy???
Hogy a picsába mondhatsz ilyen faszságot a vr6 nem fogyaszt? Micsoda nem megy??? Engedték már neked valaha szerencsés tulajok, hogy betehessd a seggedet egy olyan tekintélyes kocsiba? Kizárt különben lenne fogalmad mit beszélsz. Azt ajánlom ,ha megszánnak próbáld ki 1szer és fejet hajtassz!Ha beülnél az enyémbe mindjárt megadnád a tiszteletet de erről álmodni se merjél! LeeAAA

- Kátrány és Toll
Kátrány és Toll
2011-01-25 06:00:57

@LeeAAA Drága Uram, a magamfajta büdösbunkó vidéki gumicsizmás talpasparaszt még 1993-ban sem taklálkozhatott olyan VR6-os Malac-cal, ami nem volt egyszer törve és amiben 10ezer km-ként lecserélték az olajat olajszűrővel együtt.
Szerény tapasztalataim arra vonatkoznak, hogy ha magamfajta nyuszifül kerül egyet egységnyi (legyen ez 12 liter) benzinnel 50km-es távolságra (azaz 100 km-re) Akkor egy 2500 kcm-es BMW 325i -vel én ugyan visszaérek neccesen, de egy olyan nagytudású májer, mint Ön, aligha. Viszont a VR6-tal gumicsizmában is visszaérek úgy, hogy rá se nézek a benzinmérőre... Relatíve a VR6-ot a BMW 325i lenyomja, mint a bélyeget de éves átlagban számítva nagyobb sebességet kevesebb üzemanyagfogyasztásával érek el -ha Önnek ez nem bonyolult. Sokféle céllal autózunk, Én, mint büdösparaszt, persze praktikus dolgokra gondolok autóvásárláskor. A BMW-t 525ix ben kell megvennem, ha az éves sebességi nagyátlagomat csak közelíteni szeretném a VR6-éhoz, viszont ez a kis x-betű még megint több, mint másfél liter benzin.
Ja, és autógumira se kell annyit költenem, mint a BMW 525ix -nél.

Valamint itt ugye 18-20 éves autókról beszélünk, el ne felejtsem

Mindjárt GYÖN egy BMW-s, aki meg az x-ért kúr le :D

- Kátrány és Toll
Kátrány és Toll
2011-01-25 06:05:09

@LeeAAA A házasság felől is megközelíthetjük.
Sok EGYÉB szempont alapján a magamfajta begyepesedett büdösbunkónak pompásan megteszi az RP motorkódos 90LE-es sima 1781kcm-es Malac is.

Nem akarom Önt tovább idegesíteni, de a Magyar Utak-on még sokminden más is számít, vietnámitornacipőben egy 1043kcmes 1982-es VW Polo Fox-szal voltam, és nem tudott megfogni kétsávos főútvonalon egy hondás kisköcsög, pedig 100 LE többlete volt...

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá ehhez a bloghoz. Belépnél? | Regisztrálnál?

MINK

Kátrány és Toll az autós szakmából. Magyarországon mindenki nagyon tud a gyermekneveléshez, a mezőgazdasághoz, meg a focihoz. Ja, és persze a politikához, hogyne! És jaj annak, aki tanácsokat adna ezekben a témakörökben. Jaj tehát nekünk is.

Kedvenc szerzõk


http://rss.autowiegehts.blogter.hu/

7Szavazz
Szavazz és a bejegyzés címlapra kerülhet